Första träningsdagen i mitt nya liv!

Idag började mitt nya liv!

Jag har kommit in i årets hälsoperiodjojjomånader… haha

Jag har ju inte vågat jogga eller träna på 1-2 år då jag har haft en envis och vidrig, lite kronisk höftmuskelfäste-inflamation..

Tre kortisoninjektioner rakt in i höften och MYCKET vila. Inga långpromenader eller överansträngningar

Nu har höften inte gjort ont på två månader, och jag tänkte börja röra på mig litegranna….

Köpte en crosstrainer på blocket (skonsamt för kroppen)
Och en helt suverän helkroppsmaskin (som inte tar plats i lägenheten) från tv-shopen. 

Nya träningskläder och skor!

image

Skjorts med inbyggda korta cykelbyxor. Sköna! 

image

Började med stretchuppvärmning och sen 10 km på crosstrainern. (En mil låter iochförsig mer)
Jag lyssnade på LILLELÖRDAG (Skit bra pod med Ann Söderlund och Anita Schulman) tiden bara rusade iväg!

image

image

Efter det gjorde jag hundra situps

image

Tricepsövningar 20×30

image

Benövningar

image

image

Och lite armhävningar..

Köpte en stegräknare när jag var i farten oxå

image

Tror inte att den plockar upp crosstrainerrörelserna dock. Då de är mjuka rörelser och inga steg.

Vad ska man gå per dag ungefär?

Jag ska röra på mig och försöka äta relativt hälsosamt, från och med idag!

Vi får se hur det går.. hihi

Crosstrainern har fått en plats på balkongen. Gud va skönt det är att stå i en frisk fläkt, småskratta åt en rolig pod och få känna sig hälsosam samtidigt..

Ps!! Nu hinner jag inte blogga längre! Måste GENAST göra ett bildcollage och in på insta och Facebook och skryta litegranna.
Hur sjutton gjorde man innan det fanns? Vem tränade man för då??? (Skoj)

Gud vad man avskyr människor som skryter med sina kilometer och svettbilder när man själv inte tränar?

När man har skrytit klart då sätter man sig ner och unnar sig ett glas rose och en ciggis (oxå liiiiite skoj)

Eller????? Kanske inte…

image

 

  1. Nanny skriver:

    God morgon. Äntligen soool här i Halmstad också 🙂 Jag är också periodare med träning. Började igen för ett par månader sen, även jag med crosstrainer i kombo med styrka. Men du, 1 mil på 30 minuter?? Det är ju tider eliten gör när de tävlar herregud!:-) Du måste ha en fantastisk grundkondition. Keep up the good work. Och självklart balanserar man upp tillbaron med rose och cigg och gärna choklad 😀 Jag orkar iaf inte bara träna och tänka på kosten om jag inte fåt unna mig nåt också. Kram och jag hoppas verkligen höften håller nu för dig.

  2. Hej,
    Va grym du är som är i gång med träningen!
    Vill du ha lite hjälp, motivering och stöttning i träningen så skulle jag gärna hjälpa dig med det.Jag har jobbat med hälsa i snart 10 år och drivit både hälsocamper och hälsotidning.
    Maila mig om du tycker det låter intressant.

  3. Sussi skriver:

    Hej fina!!!

    Är Wonder Core redskapet värt att köpa???
    Hatar att göra situps, får bara ont i nacken…..

    Keep up the good work, men glöm inte bort att leva också 🙂

    Sussi

    1. Neee det lovar jag dig Suss. Det glömmer jag aldrig:)
      Väldigt bra! Skonsamt för kroppen

  4. Sandra skriver:

    Ett tips är att sätta stegräknaren i träningsbhn när du kör crosstrainern 🙂 Och sen undrar jag från vilken tv-shop den smarta träningsmaskinen?

    1. Googla. Jag köpte min från halens.
      Tack för tipset. Testar…..

  5. Petra skriver:

    Det man rekommenderar är 10000 steg per dag. När du cyklar och simmar typ 30 minuter så får man lägga till 2000 steg. Har varit med om en steg tävling på jobbet. Jäklar vad man gick. Lycka till!!!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..